Santa Hug 2024
Santa Intelligence In een wereld vol AI en technologie lijkt alles maakbaar. Maar juist in deze tijd zoeken we naar wat écht is, naar momenten…
De klassieke radiozender NPO Radio 4 heet vanaf vandaag NPO Klassiek. De zender wordt hét publieke platform voor klassieke muziek in de volle breedte: radio, podcasts, (live-)concerten, video’s, muzieknieuws en speellijsten. NPO Klassiek is een gids voor iedereen die van klassieke muziek houdt of het wil leren kennen. Onder de nieuwe vlag blijven de bestaande programma’s te horen die aansluiten op de dynamiek van de dag.
We introduceren NPO Klassiek om de vindbaarheid en de herkenbaarheid van de zender te vergroten. Hierin schuilt ook onze ambitie om een gids te zijn voor iedereen die meer wil ontdekken op het gebied van klassieke muziek. We bouwen hard aan een platform waarmee we een rijk aanbod creëren voor iedereen die van klassieke muziek houdt of het wil leren kennen en waarmee we ook de culturele sector omarmen en alle aandacht geven die deze verdient. Natuurlijk blijven de vertrouwde programma’s gewoon te horen op onze zender.
Simone Meijer, zendermanager NPO Klassiek
NPO Klassiek biedt programma’s die aansluiten op het ritme van de dag. Herkenbaar en verrassend, inspelend op de actualiteit van het (Nederlandse) muziekleven en altijd met de beste uitvoeringen. “Met name in de doordeweekse programmering van 07.00 tot 19.00 uur laten we een breder muziekaanbod horen dat beter past bij het luistergedrag en het ritme van de dag”, zegt Meijer. “In de avonden en weekenden bieden we verdiepende programmering, waar zoals altijd ruimte is voor avontuur en experiment, maar waarbij klassieke muziek altijd het uitgangspunt is.”
Met het on demand portfolio van podcasts, speellijsten en concerten wil NPO Klassiek een breed geïnteresseerd publiek aanspreken dat nieuwsgierig is naar klassieke muziek. NPO Klassiek is daarmee een vindplaats voor vaste luisteraars die verdieping zoeken bij onderwerpen die lineair beperkt aan bod komen, maar is er ook voor het publiek dat van podcasts houdt en niet direct het lineaire aanbod van de zender opzoekt.
Met de naamswijziging zijn ook de herkenningstunes en jingles van NPO Klassiek vernieuwd. Het audiopakket is live ingespeeld door het eigen Radio Filharmonisch Orkest en vanaf nu te horen op de zender.
Santa Intelligence In een wereld vol AI en technologie lijkt alles maakbaar. Maar juist in deze tijd zoeken we naar wat écht is, naar momenten…
Stemperiode voor dé kerst-hitlijst van het jaar officieel geopend Vanmorgen bracht Nick Schilder onder begeleiding van de Sky Radio Kerstman de eerste stem uit voor…
Marieke Elsinga terug op de radio Afgelopen maandag keerde Marieke Elsinga terug op de radio en is ze weer samen met Mattie Valk te horen…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.