Wie maakt de beste audioreclame?
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
NPO Radio 4 krijgt een nieuwe naam: vanaf 1 januari heet het station NPO Klassiek. De zender wordt het publieke platform voor klassieke muziek in de volle breedte: radio, podcasts, live-concerten, video’s, muzieknieuws en speellijsten.
We introduceren NPO Klassiek om de vindbaarheid en de herkenbaarheid van de zender te vergroten. Hierin schuilt ook onze ambitie om een gids te zijn voor iedereen die meer wil ontdekken op het gebied van klassieke muziek. We bouwen hard aan een platform waarmee we een rijk aanbod creëren voor iedereen die van klassieke muziek houdt of het wil leren kennen en waarmee we ook de culturele sector omarmen en alle aandacht geven die deze verdient. Natuurlijk blijven de vertrouwde programma’s gewoon te horen op onze zender.
Simone Meijer, zendermanager NPO Radio 4
NPO Klassiek biedt ook onder de nieuwe vlag radioprogramma’s van de omroepen die aansluiten op de dynamiek van de dag. Herkenbaar en verrassend, inspelend op de actualiteit van het (Nederlandse) muziekleven en altijd met de beste uitvoeringen.
Met name overdag presenteren we een aangenaam en inspirerend aanbod voor een breed publiek. In de avonden en weekenden houden we ruimte voor verdiepende, avontuurlijke programmering, waarbij klassieke muziek altijd het uitgangspunt is.
Simone Meijer, zendermanager NPO Radio 4
Met het on demand portfolio van podcasts, speellijsten en concerten wil NPO Klassiek iedereen aanspreken die meer wil weten.
NPO Klassiek staat symbool voor de integrale koers die NPO Audio heeft ingezet voor 2023. Dat doen we met onze sterke live-radiozenders, waarmee we het leven van onze luisteraars elke dag willen verrijken en verdiepen. Ook zetten we vol in op nieuwe vormen van audiocontent; podcasts voorop. We focussen ons met de omroepen daarbij op de genres journalistiek en cultuur, in een brede waaier. Komend jaar bouwen we ons nieuwe audioplatform NPO Luister verder uit om luisteraars nog beter te bedienen met het brede aanbod van de publieke omroepen. We hebben tal van steengoede presentatoren, interviewers, dj’s en makers in huis en ook in 2023 kent onze programmering een mooie afwisseling tussen herkenbaarheid en vernieuwing. Daar ben ik buitengewoon trots op.
Jurre Bosman, directeur Audio
Klassiek Inside (KRO-NCRV, NPO Radio 4, net gestart). Pianist Jacobus den Herder en presentator Niels Heithuis bespreken de actualiteiten uit de klassieke muziekwereld. In elke aflevering een terugblik op muzikale belevenissen, nieuwe albums, de recensierubriek Herkent u zich hierin?, de Tourartiest en aanraders voor het komend weekend.
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Pop en dance zender SLAM! krijgt een nieuwe ochtendshow Vanaf maandag 23 oktober staat Anoûl Hendriks op met de luisteraars en presenteert hij het ochtendprogramma…
Radiostation 100% NL updatet eind oktober de programmering Nieuw in de 100% NL porgrammering is de komst van Martijn La Grouw die de zogeheten kantooruren…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.