Wie maakt de beste audioreclame?
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Na een week vol foute hits is de Foute 1500 van Qmusic ten einde gekomen met een nieuwe nummer één. Na vier jaar onafgebroken bovenaan te hebben gestaan is Snollebollekes van de troon gestoten door Donnie en Chantal Janzen. Zij zijn met het nummer ‘Schultenbräu’ de eerste nieuwkomer in jaren die direct op één is geëindigd in de hitlijst van de 1500 beste foute nummers volgens Qmusic-luisteraars. Dit heeft Domien Verschuuren zojuist bekendgemaakt in zijn radioprogramma.
Uniek in de geschiedenis van de foute hitlijst is dat het dit jaar een nek-aan-nekrace tussen twee nieuwkomers was. Marco Schuitmaker was met zijn nummer ‘Engelbewaarder’ een belangrijke kanshebber, maar verloor het uiteindelijk van ‘Schultenbräu’ van Donnie en Chantal Janzen. Dat nummer werd op verzoek van Domien Verschuuren speciaal gemaakt om als ‘Foute Anthem’ te dienen en werd direct massaal omarmd door de Qmusic-luisteraars. Ook op Spotify is het nummer inmiddels al bijna 3 miljoen keer gestreamd en op YouTube is de clip een miljoen keer bekeken. In een eerste reactie op de radio liet Donnie weten supertrots te zijn. Vanavond brengen ze ‘Schultenbräu’ voor het eerst live tijdens de Foute Party in de Brabanthallen.
De top 10 van dit jaar maakt ruimte voor maar liefst 4 nieuwkomers. Zoals de nummer twee van dit jaar: Marco Schuitmaker met zijn volkse hit ‘Engelbewaarder’. Recordhouders Snollebollekes en Paul Elstak staan op de derde en vierde plek. Zij stonden beiden vier keer bovenaan de lijst. Ook nieuwkomer Joe ‘Stagiair van de Show’, bekend van de Ochtendshow met Mattie & Marieke staat in de top 10: het nummer ‘Ja Jij’ eindigde op de vijfde plaats.
Tot nu toe voerden de volgende nummers de foute hitlijst aan:
Het Foute Uur begon tegelijk met de oprichting van Qmusic in september 2005 en werd al snel een begrip in Nederland. Elke ochtend gaat op veel plaatsen de radio een tandje harder om mee te zingen met de foute hits. Juni is traditiegetrouw de Foute Maand, met de hitlijst de Foute 1500. Ook ontstonden door het hele land overal foute feestjes, met de Foute Party als moeder aller foute festijnen. Deze vindt elk laatste weekend van juni plaats in de Brabanthallen in Den Bosch.
Vakjury nomineert zes radioreclamecampagnes en vier audio-ambassadeurs voor Audify Awards Op 12 oktober tijdens de Dag van de Audio reikt Audify drie audioreclame-awards uit. Kanshebbers…
Pop en dance zender SLAM! krijgt een nieuwe ochtendshow Vanaf maandag 23 oktober staat Anoûl Hendriks op met de luisteraars en presenteert hij het ochtendprogramma…
Radiostation 100% NL updatet eind oktober de programmering Nieuw in de 100% NL porgrammering is de komst van Martijn La Grouw die de zogeheten kantooruren…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek.