Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Vanaf vandaag staat bij Qmusic de hele week in het teken van het decennium vol vrolijke beats, scheurende gitaren, gevoelige ballads en synthesizerdeuntjes. Van 1 tot en met 5 mei zendt de radiozender de Q-top 500 van de 80s uit. De artiesten die het meest gedraaid worden zijn Michael Jackson, Madonna en George Michael.
Toto met ‘Africa’, A-ha met ‘Take On Me’, of ‘Don’t Stop Believin’ van Journey. Ze worden veelvuldig gedraaid op hippe feestjes en keren steevast terug in het Foute Uur. Daarom is twee jaar geleden besloten een hitlijst te wijden aan het decennium waarin de personal computer, de smiley, de pinpas en de Nintendo Game Boy het levenslicht zagen. Queen, ABBA, Elton John, Prince, U2 en Madonna, allemaal scoorden ze hit na hit in de jaren ’80. Daarnaast gebruiken ook jonge artiesten zoals The Weeknd, Harry Styles, Dua Lipa en Miley Cyrus veelvuldig invloeden uit het decennium.
Deze artiesten zijn het meest succesvol gebleken in de hitlijst:
Sinds 2021 zendt Qmusic jaarlijks de Q-top 500 van de 80s uit, met elke editie een andere nummer één. In de eerste editie eindigde a-ha bovenaan de lijst met ‘Take On Me’. Vorig jaar stemden de Qmusic-luisteraars ‘Sinds 1 Dag Of 2 (32 Jaar)’ naar de top van de lijst na het verdrietige nieuws van het overlijden van Doe Maar-zanger Henny Vrienten. Dit jaar is er een nieuwe nummer één. Deze wordt vrijdagmiddag bekendgemaakt tijdens de ontknoping van de hitlijst.
Luisteraars konden hun favorieten doorgeven op Qmusic.nl en in de Qmusic-app. Aan de hand daarvan wordt de Q-top 500 van de 80s samengesteld. De top 10 blijft geheim tot het einde, de rest is te zien op Qmusic.nl. De hitlijst is maandag tot en met donderdag van 6.00 tot 18.00 uur te horen en op vrijdag van 6.00 tot 14.00 uur, waarna de Top 40 begint.
Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Ruim 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024 Amsterdam, 24 oktober 2024 – De audioreclamemarkt blijft onstuitbaar groeien en bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden…
Nieuwe hitlijst en dj’s SLAM! Al bijna 10 jaar draaien elke vrijdag verschillende toonaangevende Nederlandse en internationale dj’s een set tijdens de MixMarathon op SLAM!…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.