Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Vanaf maandag 13 maart gaat Qmusic terug naar de tijd van Nirvana, Céline Dion, The Backstreet Boys en de Spice Girls: de jaren negentig. Van maandag 13 tot en met vrijdag 17 maart zendt de radiozender de Q-top 500 van de 90s uit.
Vijf dagen lang wanen luisteraars zich in de tijd dat de allereerste Nokia verscheen, mensen hele Flippo-collecties hadden en je voor een filmavond eerst nog even langs de videotheek moest.
De recordhouder van de lijst is DJ Paul Estak, die de afgelopen elf jaar steevast op nummer 1 stond met ‘Rainbow In The Sky’. De vraag is of hij deze positie weet vast te houden. De top 10 wordt namelijk geheim gehouden en is te horen op vrijdag 17 maart tussen 13.00 en 14.00 uur.
Een opvallende nieuwe binnenkomer is het nummer ‘Uit M’n Bol’ van André Hazes. Nooit eerder stond dat nummer in de Q-top 500 van de 90s en nu komt hij binnen op 171. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat Kris Kross Amsterdam, Donnie en Tino Martin afgelopen jaar een grote hit scoorden met hun remake van het nummer. Een opvallende stijger is ‘Gangsta’s Paradise’ van Coolio & LV, een track uit 1995 die van nummer 42 naar nummer 11 stijgt. De Amerikaanse rapper overleed vorig jaar op 59-jarige leeftijd.
Luisteraars konden hun favorieten doorgeven op Qmusic.nl en in de Qmusic-app. De lijst met vijfhonderd meest gekozen hits is nu te bekijken op Qmusic.nl, met uitzondering dus van de top 10. De Q-top 500 van de 90s start maandag 13 maart om 06:00 uur in de ochtendshow bij Mattie en Marieke.
Recordaantal gastlessen aangevraagd in aanloop naar Glazen Huis Dit jaar staat het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Zwolle en het enthousiasme van de…
Ruim 50 miljoen euro in derde kwartaal 2024 Amsterdam, 24 oktober 2024 – De audioreclamemarkt blijft onstuitbaar groeien en bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden…
Nieuwe hitlijst en dj’s SLAM! Al bijna 10 jaar draaien elke vrijdag verschillende toonaangevende Nederlandse en internationale dj’s een set tijdens de MixMarathon op SLAM!…
Stichting Audify is de marketingorganisatie die zich inzet voor meer en beter geluid in commerciële communicatie. Audify vertegenwoordigt alle toonaangevende audiomakers en haar verkoophuizen. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.