Menu
Geplaats op 21 november 2025

Radio Veronica terug naar de jaren negentig met Top 1000 van de 90s

‘Black’ van Pearl Jam op nummer 1, George Michael meest genoteerd

Radio Veronica start op vrijdag 21 november met de Top 1000 van de 90s. George Michael is met 14 noteringen de meest voorkomende artiest in de lijst. Op nummer 1 staat ‘Black’ van Pearl Jam. De hitlijst is tot en met vrijdag 28 november te horen, gevolgd door een themaweekend dat ook in het teken staat van de jaren negentig.

Luisteraars konden de afgelopen weken stemmen op hun favorieten uit de jaren negentig. Met de meeste stemmen is ‘Black’ van Pearl Jam uitgeroepen tot absolute favoriet, en verovert het de nummer 1-positie van de lijst. Hiermee stoot het ‘Smells Like Teen Spirit’ van Nirvana van de troon. Dat nummer stond vorig jaar bovenaan en moet het nu doen met een vierde plek. Op nummer 2 staat ‘November Rain’ van Guns N’ Roses en op 3 Robbie Williams met ‘Angels’.

Grunge, dance, house, britpop, hardcore: het zijn allemaal genres die afkomstig zijn uit de 90s. Het was een muzikale flipperkast, en er zijn in de decennia erna maar weinig nieuwe stijlen bijgekomen. De Top 1000 van de 90s laat horen hoe iconisch deze muzikale jaren waren.

Gerard Ekdom

Hofleveranciers
De hofleverancier van de Top 1000 van de 90s is George Michael. De Britse zanger staat maar liefst 14 keer in de lijst, op de voet gevolgd door Michael Jackson en Bryan Adams, die allebei 11 noteringen hebben. Met 7 noteringen is de populairste artiest van eigen bodem de Nederlands-Belgische popband 2 Unlimited.

Top 10

  1. ‘Black’ – Pearl Jam
  2. ‘November Rain’ – Guns N’ Roses
  3. ‘Angels’ – Robbie Williams
  4. ‘Smells Like Teen Spirit’ – Nirvana
  5. ‘Het Regent Zonnestralen’ – Acda en De Munnik
  6. ‘Somebody To Love’ Queen & George Michael
  7. ‘Wonderwall’ – Oasis
  8. ‘Wannabe’ – Spice Girls
  9. ‘Nothing Else Matters’ – Metallica
  10. ‘Rainbow In The Sky’ – DJ Paul Elstak

Voor de gelegenheid kropen de dj’s Gerard Ekdom, Frank van der Lende, Frank van ’t Hof en Wouter van der Goes ter gelegenheid van de Top 1000 van de 90s in de rol van een jaren ’90-boyband, genaamd de V-boys. De vier dj’s performen op hun eigen single ‘In Een Boyband (Zonder Talent)’. Inclusief 90s-danspasjes, matching outfits én serieuze boyband-blik.

De boyband van Radio Veronica, ‘V-Boys’ met v.l.n.r. Wouter van der Goes, Gerard Ekdom, Frank van ’t Hof en Frank van der Lende. Credits: Naomi van Verseveld

De Top 1000 van de 90s is van vrijdag 21 november t/m vrijdag 28 november te horen. Ook het daaropvolgende weekend draait de zender uitsluitend muziek uit de jaren negentig.

Logo Audify
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
HNK Zuidoost Gebouw Rome

Burgemeester Stramanweg 108-u
1101 AA Amsterdam Zuidoost
© Audify 2026 - Privacy verklaring
Terug
Audio feiten & cijfers Audio inzetten Audify Me
Nieuws
RadioCloud Contact
[email protected] +31 (0)20 345 1596